måndag 15 februari 2010

Ny gäst

Igår såg jag en ny gäst i trädgården. Jag har misstänkt att han har bott hos mig ett tag (har sett spåren i snön), men nu fick jag se honom på riktigt också. Det är en liten och snabb rackare, så det var inte så lätt att få skarpa bilder.

Titt ut:-)



Vilken tur att fåglarna spiller när de plockar solrosor ur fröautomaten



Mumsigt värre:-)



Nu dök det upp en koltrast bara någon meter bort, full fart hemåt igen.



Hej då:-)



Jag kan ingenting om möss, så vilken sort detta är har jag ingen aning om. Den är gråbrun i färgen och vit på magen. Ögonen är ganska stora och kolsvarta. Någon som vet vad detta är för sort?

5 kommentarer:

Mia sa...

Har ingen aning, men jag tycker faktiskt att möss är söta, sån på avstånd. Jag hade dom runt omkring i fjol vinter p g a fröna,och ännu mindre trevligt när dom flyttade in i boden ( där jag hade fler frö) och in i isolation.. men söta är dom, det ska dom ha, som små hamster som löper runt :)

AnnCharlotte sa...

Så söt...bra att fåglarna delar med sig ;)

Lena/isklockan sa...

Va´kul att få se . Upptäckte nämligen två små möss jag med under fröautomaten häromdagen men tyvärr hann jag inte fota. Så det var verkligen roligt att se. Men de jag hade var mer svarta. Lena/isis

Annika Christensen sa...

Men vad bra fångat... kul liten gäst.
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Jag har också haft en liten mus, eller sork tror jag att det var, smygande runt fröautomaten. Jag har sett den flera gånger och även hört den knapra i mina väggar (mindre kul). Men idag satt grannens katt och lurade under fröautomaten, plötsligt hoppade den till och sedan var sorken ett minne blott. Katten har jag sjasat bort flera gånger eftersom jag vill att den ska lämna småfåglarna i fred, men den kommer tillbaka.
Ha en fin vecka och tack för din hälsning hos mig. Kram!