fredag 12 oktober 2012

Ren och skär lycka....


....är för mig att äga och förvalta ca 2000 kvm av jordens yta. Där kan jag njuta av blommorna....





och buskarna....



och träden.


Där kan jag sätta min potatis....


plantera mina frösådder....


och så småningom skörda.


Där kan jag gräva i min kompost....


och gräva fram nya rabatter.


Där kan jag svära över skadedjuren.



Och ibland höja blicken och njuta av utsikten....


eller drömma om hur fint det skall bli nästa vår.


Min trädgård är mitt eget lilla paradis och där finns det varken stress, måsten eller krav.....där är det bara ren och skär lycka - vilket är dagens tema i Blooming Friday.

Vill du se flera tolkningar av dagens tema så titta in hos Helena med bloggen Bland blommor och bladlöss

15 kommentarer:

Hélena sa...

Så vacker den är din trädgård! Måste komma och besöka dig i vår och få se allt det vackra i verkligheten.
Ha en härlig helg!
Kram Hélena

Marit sa...

Så flott utsikt du har der du bor! Ja, det å eie en hage gir en helt spesiell form for lykke! Ha en fin kveld. Klem

Hélena sa...

Falsk marknadsföring skulle kunna vara ett tema till Blommig fredag, för det tror jag att vi alla har :-)
Kram Hélena

Bettina Bäck sa...

Visst är det mesta härligt i trädgården ... Vilken rolig tomt du verkar ha, brant på vissa ställen. Kul. Trevlig helg!

Elin sa...

Masse flotte bilder. Koselig innlegg, gleder meg til våren når jeg ser sånt.
Hva heter blomsten på det første bildet i innlegget? Så kjent ut - veldig fin.

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackra bilder. Vilken härlig trädgård du har. Underbar utsikt:)). Lägger till mig som följare av din fina blogg.
Trevlig helg.
Kram Maria

Ranten sa...

Herlige bilder og fint skrevet! Jeg har kost meg gjennom dette temaet på flere blogger og det er så gjenkjennelig alt sammen :) God helg!

Vivishagerom sa...

Ja, her var det virkelig mye lykke!

Herlig!

Ønsker deg en fin helg! Klem

Lena/isklockan sa...

Ja, tänk vilken lycka vår trädgård ger oss.

Kram

MarJE sa...

Kjempefint innlegg!!!
Flotte blomster....ja lykken er å ha ein hage:))
God helg til deg, Klem.

Gunilla sa...

Vilket fint inlägg på dagens tema.

Trevlig helg

carinaon sa...

Härlig tolkning och fantastiska bilder!
Kram Carina

Sommerhuset i bakken sa...

Så nydelige blomster du har i hagen! Sååå vakre! Herlige bilder du har tatt ;-)

Ha en super søndag!

Tant Otteskrufv sa...

Vilka fina bilder du tagit! Och rosa tulpaner ihop med de mörka. Läckert!

Törnrosa sa...

Underbart inlägg! Härlig vy över din trädgård också.
Kramar