fredag 7 juni 2013

NN


Jag brukar vara noggrann med att notera namn på alla mina växter. Etiketter i rabatten har jag givit upp, de har en tendens att försvinna.

Men trots mitt "namnintresse" händer det att jag antigen slarvar bort någon etikett eller köper plantor utan namn. En av de namnlösa är denna skönheten.


En liten kuddformad sak med mörkgröna blad och vita blommor som trivs bra i torr och sandig jord i en av våra murar. Jag gillar den skarpt men att köpa fler är inte lätt när jag inte vet vad den heter.


Någon som känner igen denna?


6 kommentarer:

ElisabethS sa...

Vårfloks?

Gunilla Teckenberg sa...

Jag kan inte artbestämma den men kan det vara någon form av Ranunculus eller Androsace? Fin är den i varje fall.

Svårt att se bladformen på bilderna men det är så irriterande när man inte hittar namn.

Ha en skön dag i trädgården!

Marit sa...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men søt er den i alle fall!

Klem!

hagen vår sa...

hei! Jeg kan heller ikke hjelpe deg, men den er virkelig nydelig. Anne

Hagetjelden sa...

Jeg vet heller ikke navnet, men den var fin!

pia på Torvan sa...

Kan det vara Arenaria montana som du har?
kram,
pia