söndag 24 november 2013

Orange


Veckans färg hos Charlotta är orange. En läcker färg som jag verkligen gillar, men precis som rött är det en färg jag har väldigt lite av i trädgården. Här är allt jag kan bjuda på av färgen orange.

Blommorna hos Sockblomman, Epimedium 'Warleyense' är jättefina när man tittar på nära håll. Kanske inte riktig orange, men vissa detaljer är orangea åtminstone.



Praktklätt, Lychnis x arkwrightii 'Orange Zwerg'.


Ringblommorna 'Indian Prince'




Mer i orange har jag inte att bjuda på tyvärr. Titta in hos Charlotta så får ni se många andra vackra orangea blommor.



11 kommentarer:

Charlotta sa...

Det fina med orange är att det syns även om det är lite. :D
Praktklätten har jag också i rabatten, men den har inte riktigt trivts där jag satt den. Nästa år ska jag flytta den och hoppas att den ska blomma lika fin som din.
Ha en fin vecka!

Bettina Bäck sa...

Sockblomman är ju fantastisk! Giller verkligen orange i alla former, men den där sirliga lilla stängeln ... mums.

Mia sa...

Härliga färger, det värmer. Hur kunde jag glömma epimedium, nu måste det vara länge sedan försommaren, din bispelue har fantastisk färg :)

Helens trädgård sa...

Här är en till som gillar orange blommor.
Det är glatt och härligt :=)

Önskar dig en skön söndag!

Marit sa...

Så flotte bilder! Epimedium er rene kunstverken når en ser blomstene på nært hold! Fortsatt god søndag.

Klem!

Gunilla Teckenberg sa...

Ringblommor är nostalgi - min mamma sådde alltid ringblommor och den allra första planteringen här var...ringblommor.

Fina är dom fast jag slutat med sommarblommor men när jag ser dina bilder så får jag faktiskt lust att så lite frön igen! De står sig gott genom oberoende av trender!

Kram!

Gunilla Teckenberg sa...

De står sig gott, oberoende av trender, skall det förstås vara.

Meta sa...

Nästan så jag inte tror det finns en vackrare orange blomma än ringblomman.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Our photos sa...

Your Orange flowers are beautiful!

Anki sa...

Man behöver inte ha så många orangefärgade, för de man har de syns verkligen :)
Den där lilla sockblomman är verkligen söt!

lavendia sa...

Sockblomman är ju jättefin. Speciellt när du fotograferar den så nära. Det är en annars ganska anonym blomma.
Ringblommorna är vanliga men så fina.