tisdag 10 mars 2015

Den ska tidigt krökas...


....som god trädgårdsnörd ska bli.

Om treåringen blir trädgårdsintresserad eller ej får tiden visa. Men så länge han tycker det är kul får han vara med. Och kul tycker han det är än så länge :-)

I helgen hjälpte han pappa med att bära kvistar och nerklippta Plymspireor och igår var det jag som fick hjälp med att klippa ner prydnadsgräs.

Full koncentration innan vi skrider till verket


Uppgiften avklarad, återstår bara att bära iväg det nerklippta gräset till komposten.


7 kommentarer:

Marit sa...

Så koselig å ha hjelp i hagen! Så lenge det er frivillig og de er små synes de det jo er bare moro, men av egen erfaring vet jeg at det pleier å dabbe av med årene... ;) De får plutselig andre intresser ;)

Klem!

trädgårdsdrömmar sa...

Hoppas det håller i sig.Trevligt med en liten hjälpreda när man jobbar ute.

Gunilla Teckenberg sa...

Gulligt...! Varje hand som erbjuder hjälp tas tacksamt emot fast jag brukar "hota" med barnarbete i trädgården när barnbarnen är här, belöningen blir en glass.

Kram!

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Flott med hjelp i hagen. Tror nok at min interesse for hagearbeid er at det var gøy å være med pappa i hagen. :-))

Inger sa...

Så roligt att lilleman får hjälpa till, alltid kul att göra saker på riktigt. Vilka stora och spännande projekt ni har på gång i trädgården. Du är självklart välkommen till mig, bara jag är hemma.
Kram

Ranten sa...

Heldige deg som har en så god hjelper i hagen ;-)) Flott med brostein i hagen!

Karin - Mina Rum sa...

Vilken perfekt liten hjälpreda!

Härligt väder ser ni ut att ha också.

Kram!